HTML

a reklámról..

Nem igaz, hogy a reklám szükséges rossz. A reklám egy csodálatos világba vezet, ahol minden megtörténhet, akár csak Alízzal csodaországban. A reklám fantázia és kreativitás. Reklámmal foglalkozni életfogytig tartó játék - játékszabályok persze mindenhol vannak. :) Ha csak egy pillanatig is elmerengsz egy microsite-on, egy banneren vagy sajtóhirdetésen, ha boldogabban indul a napod, mert egy humoros vagy szép üzenetet kaptál, akkor megérte. Az igazi reklám szerethető, és gazdagabbá tesz egy élménnyel. Az, hogy emellett elad egy terméket vagy érzést.. már csak hab a tortán. :)

Címkék

art (1) big idea (7) citylight (1) design (3) email (1) eu (1) fmcg (1) funny (6) komment nélkül (4) microsite (8) msn (1) music (1) offline (6) online (9) reklám (1) retro (4) szoftver (1) tcr (3) tech (3) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Petruss: A DVD meghajtót azért nem javasolnám :D De lehet ez a jövőben "pisilnisemegyekki olyan nagyon net... (2007.11.21. 16:19) Ha ki kell menned...
  • Dudvaface: Olvasd el a cikket és megtudod :P (2007.11.21. 15:56) Ha ki kell menned...
  • Pöcök: És akkor ez h történik, rányomok arra, h briósozni kell, kinyitom a dvd meghajtót és ráküldöm? (2007.11.21. 15:40) Ha ki kell menned...
  • Utolsó 20

My Flickr

Nincs megjeleníthető elem

Dinnyeretesek

2007.07.17. 21:38 :: Petruss

Ilyen rekord-döntögető hőségben, mit is kívánhatna az ember hazatérve (ha már egyszer nem a Balaton partján lakik), mint egy-két szelet jégbe hűtött görögdinnyét. Velem sincs ez másképp. Már út közben is azon jár az agyam, hogy van-e otthon egy kicsi ebből az isteni gyümölcsből. Ha nem lenne, kétségbe esenék.. de ez már csak az én dinnyemániám. :)

Tehát, ha már úgyis ez foglalkoztat, gondoltam csokorba gyűjtöm azokat a kreatívokat, amelyek valamilyen módon - leginkább vizuális megjelenésükön keresztül -, elég dinnyések ahhoz, hogy még ha csak digitálisan is, de lehűtsék, legalább a szellemünket, ebben a 40 °C-os hőségben.

A keresés viszonylag egyszerűen és logikusan a "watermelon" szó beírásával kezdődött. Ez, ha lehet még izgalmasabban hangzik a görögdinnyénél. A görögök éppenséggel nem különösebben szoktak lehűteni. A víz annál inkább..

Ugyanezzel a gondolattal operál az első kreatív, amely a görög LOLI ásványvizek egy új, ízesített generációját volt hivatott bevezetni a 2006-os, feltételezhetően nyári kampány idején.

LOLI mineral watermelon

A vizuál egyszerűen gyönyörű.
Nem akar túl sokat, csak azt mondja ki, ami amúgy is nyilvánvaló: "Minden frissességet tartalmaz" - a félreértések elkerülése végett: nem, sajnos még mindig nem tudok görögül, a fordítást az AdsofTheWorld site-ján találtam. :)



A jellegzetes piros szín ugyan nem szerepel a kreatívon, de nekem nincs hiányérzetem. A hűsítő frisseség érzése tökéletesen átjön.

Az viszont igaz, hogy mindig kételkedéssel fogadtam az ízesített ásványvizeket, és a mai napig nem sikerült egyetlen olyan típust sem találni - főleg a magyar piacon nézelődtem, bár nem túl aktívan -, amely elnyerte volna a tetszésemet. A hirdetés alapján ezt a dinnyéset kipróbálnám. :)

A fenti "master" verziót még két kreatív egészítette ki (nevezhetjük őket témamutációnak, bár nem ismervén a kampány történetét, azt is nehéz lenne meghatározni, melyik volt az eredeti ötlet).






















A látvány mindhárom kreatív esetében szép.
Szeretem ezt a minimál designt. :)

A virágos változaton "színtiszta frissesség" szerepel, míg a jégkrémnél a headline helyén a "relish" szó olvasható, amely (szabadfordításban) magyarul ízletest jelent.

A készítő ügynökség az athéni Spot JWT.
Hála nekik a vizális felfrissülésért!

Éles mint a kés

A következő kreatív (szintén az AdsofTheWorld válogatásából), ismét egy viszonylag egyszerű ötleten alapszik: a hirdetett kés nagyon éles.

Láttam már ezt az ötletet máshol is (most meg nem mondom, hol, mikor és milyen kreatívban, de biztos nem most találkozunk először - ha tudod, megírhatod, belinkelem :). Annak ellenére azonban, hogy az ötlet nem igazán egyedi, egy késnek nem kell ennél hatásosabb hirdetés.



Semmi copy, nincs vakítás.
Mi nem teszünk felelőtlen ígéreteket - mondhatnák a kreatív indonéz készítői.
Aztán azzal folytatnák, hogy a fotót is otthon készítették, mikor az asszony épp WMF késsel szelt ketté egy görögdinnyét.

Talán elhiszem... de inkább nem.
A fotó nagyon szépre sikeredett, a kreatív munka viszont minimális a vizuál mögött. Ez persze nem gond. Az ügyfél az ötletért fizet, tehát ha a megvalósítás egyszerű, az ügynökség megspórolhat egy kis munkát.. ez attól még ugyanaz az ügynökségi munka, csak a sok koncepció közül épp ez jött ki nyertesen. Talán meghúzódik még mögötte némi ügyfélkapcsolati terelgetés is, de a designerek ez alkalommal megúszták. :)

Az mondjuk lehet, hogy a félbevágott magokat Photoshoppal szépítgették egy kicsit.. De miket beszélek?! Hiszen akkor nem lenne igaz a reklámüzenet.. :)

És, hogy a széria papaya és kiwi tagjai se higgyék, hogy kimaradnak a jóból, alább a kampány két másik tagja.













Legalább megtanulom végre, hogy néz ki egy papaya.. :)

Cukrozott dinnyehéj

Egy társadalmi célúnak szánt kreatív, amellyel a kívánt célt ugyan nem biztos, hogy sikerült elérni, de néhány háziasszonyt talán boldoggá tettek.

Az ötlet szerint a dinnye héját is hasznosíthatjuk, ha kandírozott gyümölcsöt készítünk belőle. Ez tehát azt jelenti, hogy van egy jó kis receptünk, amelyet házilag is elkészíthetünk: vagyis, ha legközelebb lesz egy gyümölcshús nélküli dinnyehéjunk, akkor ne forduljunk rögtön a szemeteshez, inkább hasznosítsuk azt is.

Elismerem, dinnyeevéskor talán tényleg eszembe jut a hirdetés. Ha elég okos vagyok, meg is tartottam az újságot, amiben szerepelt, így semmi akadálya a kandírozásnak...

De hogy jutok el a dinnyehéj elkészítésétől az éhség legyőzéséig?
Ahogy a szlogen mondja: Küzdj az éhség ellen a pazarlás elleni harccal (vagyis Fight hunger by fighting waste - angolul jobban hangzik :).

A megrendelő Akatu Institute feltehetően a tudatos fogyasztásért harcol, azonban mivel a honlapját csak spanyolul érem el (ne kövezzetek meg, ha mégis katalán vagy portugál, de ha valaki tudja/ érti, kommentbe jöhet a valid info :), ezért a tevékenységéről nem tudok ennél sokkat többet írni.



A vizuál egyébként kellemes a szemnek, és elég ötletes a copy és képi elemek elhelyezése is. A célt nem tudom, mennyire szolgálja, de a hirdetés ettől függetlenül tetszik.

Külön figyelemre méltó, amit az egyik kommentelő jegyzett meg az AdsoftheWorld oldalán, hogy a recept hasznosításához meg kell tartanunk a hirdetést (vagy legalábbis a magazint, amiben szerepelt). hosszú távú "megjelenés" egyszeri sajtóköltségért. Az ilyenek mindig welcome.. :)

Kirakós

Ez a hirdetés okozta a legtöbb fejtörést, ugyanis nem volt egyértelmű a megrendelő kiléte, illetve a kis méret miatt sokáig nem tudtam beazonosítani a dinnye részletei mellett elhelyezett szövegeket.

Ha azt mondom, a hirdetést készíttető Tamiya modellekkel foglalkozik (nem fotózással, hanem repülőgép, autó, hajó, esetleg mindenféle fiús háborús kiegészítők forgalmazásával), egy kicsit közelebb kerülünk a megértéshez.

A tantusz leeséséhez azonban tényleg látni kell azokat a néhány karakteres kis szövegeket, amelyek messziről nézve lehetnének akár nyilak vagy egyszerű vonalkák is.



Hála az ACDSee nagyszerű alkalmazásainak, kisebb méretű képet is lehet nagyítani, hogy ha torzítva is, de megláthassuk az apróbb részleteket. Így derült fény arra, hogy a vonalkák végén olyan kódok rejlenek, mint például A41, B16 vagy éppen C22.

Bár nem vagyok nagy modellező, mivel másképpen nem látnám értelmét a koncepciónak, arra következtetek, hogy a modellek elkészítésekor is hasonló kis kódok jelezhetik, mit hova kell elhelyezni, hogy végül egy teljes Extra 300S DeLux (remélem ez valami hangzatos repcsi, a modell.hu-ról néztem ki, hogy van ilyen :) összeállhasson.

A kreatív nagyon tetszik. Tudom, hogy üzenni akar nekem, ezért veszem a fáradtságot, hogy kiderítsem, mit.

A headline csak a fentiek kinyomozása után nyert értelmet az assembly szó többféle értelmezhetősége miatt. A copy tehát az angol "for those with an eye for assembly"-ből kiindulva nem azt jelenti, hogy azoknak, akik szeretnek gyülekezni, hanem, hogy: "Azoknak, akik szeretnek összeillesztgetni".
Ez nem műfordítás. Én is látom, hogy magyarul nem hangzik túl jól.. :)

A koncepció megértése után megszeretem a kreatívot. Tudom, hogy mit jelent, és ha most többen lennénk itt, biztos körbekérdeznék mindenkit, hogy kinek mit jelent az, amit én magam a fentiek szerint értelmeztem.


A főiskolán azt tanultam, hogy az a jó reklám, amely nem árul el mindent, hanem meghagyja a lehetőséget, hogy az utolsó lépést te magad tedd meg a megértés felé. Ez a fenti kreatívok szinte mindegyikére igaz (egyedül az elsőnél nem kellett túl sokat gondolkodni :).

Összességében jól esett ez a sok kreatív dinnye.
Ráadásul az idő is lehült néhány fokot.

Igazi felfrissülés! ;)

1 komment

Címkék: fmcg big idea offline tcr

A bejegyzés trackback címe:

https://adlover.blog.hu/api/trackback/id/tr98119971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása