HTML

a reklámról..

Nem igaz, hogy a reklám szükséges rossz. A reklám egy csodálatos világba vezet, ahol minden megtörténhet, akár csak Alízzal csodaországban. A reklám fantázia és kreativitás. Reklámmal foglalkozni életfogytig tartó játék - játékszabályok persze mindenhol vannak. :) Ha csak egy pillanatig is elmerengsz egy microsite-on, egy banneren vagy sajtóhirdetésen, ha boldogabban indul a napod, mert egy humoros vagy szép üzenetet kaptál, akkor megérte. Az igazi reklám szerethető, és gazdagabbá tesz egy élménnyel. Az, hogy emellett elad egy terméket vagy érzést.. már csak hab a tortán. :)

Címkék

art (1) big idea (7) citylight (1) design (3) email (1) eu (1) fmcg (1) funny (6) komment nélkül (4) microsite (8) msn (1) music (1) offline (6) online (9) reklám (1) retro (4) szoftver (1) tcr (3) tech (3) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Petruss: A DVD meghajtót azért nem javasolnám :D De lehet ez a jövőben "pisilnisemegyekki olyan nagyon net... (2007.11.21. 16:19) Ha ki kell menned...
  • Dudvaface: Olvasd el a cikket és megtudod :P (2007.11.21. 15:56) Ha ki kell menned...
  • Pöcök: És akkor ez h történik, rányomok arra, h briósozni kell, kinyitom a dvd meghajtót és ráküldöm? (2007.11.21. 15:40) Ha ki kell menned...
  • Utolsó 20

My Flickr

Nincs megjeleníthető elem

Halkan csattanó

2007.05.19. 00:49 :: Petruss

Vegyünk mondjuk egy Samsung porszívót.

A termékről mindössze annyit tudunk, hogy csendesen végzi el a porszívózást, és persze ha még kicsit kutakodunk, akkor a nagy szívóerő is megjelenik mint USP.

A gyönyörű kivitelezés már csak hab a tortán - úgy mondom ezt, mint tanácsadó, aki az esetek többségében csak a briefből ismeri a terméket, hiszen általában nincs lehetőség tesztelésre, így a külcsínen túl, más egyéb tulajdonságairól nem nagyon lehet tudni egy-egy terméknek..

Eszközünk a citylight - egyébként nagyon hasznos felület, okos ember lehetett, aki kitalálta mind a háttérvilágítást, mind pedig az elhelyezést illetően. Buszra, villamosra váró embereknek nincs is más dolguk, mint nézelődni, amit amúgy is tennének..
Persze reklámfelület ma már mindenhol terem.. :)

De visszatérve a porszívónkhoz, egy ilyen kreatív láttán két dolog jut szinte azonnal az eszembe. Az egyik egyfajta büszkeségérzet.. olyasmi, hogy "igen, ezek miatt a kreatívok miatt érdemes". A másik hogy milyen jó lehetett ennek az ötletnek a születésekor. Mondanám, hogy "franc egye meg, hogy én nem voltam ott", de egyelőre a citylight-ot meghagyom az offline-osoknak.

Tehát van itt ez a kreatív:



Állok a villamosmegállóval szemben a járdán (a Rákóczi úton, az nagy építkezések ellenére sikerült megközelíteni a piacot, majd visszafele menet visszabaktatni a körútig), és megakad a szemem a Samsung hirdetésen.

Eddig semmi extra, végül is ebben még nincs semmi különleges. A  copy-t nem is olvasom, inkább csak azt figyelem, hogy a porszívó csövéből fekete fehérnemű lóg ki..

Mosolygok magamban és elképzelem, hogyan adnék el porszívót férfiaknak.. lehet, hogy így. :)

Ahogy sétálok tovább, megakad a szemem a következő citylight-on.



Nincs túlzsúfolva, még a termék sem szerepel rajta. Bevállalós ügyfél lehet, akivel ilyet el lehet fogadtatni. Tetszik a kampány, bár ennek hatására biztos nem rohannék fehérneműt vásárolni. :) Mondjuk, hogy inkább image építésre alkalmas, mint az értékesítések ösztönzésére, de néha kell ilyen is.

És akkor valami bekattan: ez az a pillanat, amikor leesik a tantusz.
Nem kell sok idő, nálam a pont, én tudom a megfejtést, felfedeztem valamit, amit azonnal meg kell mutatnom. Legszívesebben odarángatnék 1-2 járókelőt, hogy ők is észrevették-e.
Ez kész..
Igen! Ez az igazi médiatervezés!



(A Margit híd felirat senkit ne tévesszen meg.. a fentiek nem itt történtek, a story folytatódik.. :)

Gondolataimban áldom a médiatervezőt, aki véltelenül (vagy direkt?) egymás mellé tett két ilyen kreatívot. Oda vagyok érte.. :)

Persze nem volt nálam a fényképezőgépem, mobillal meg nem lett volna ilyen szép a felvétel, így elhatároztam, hogy visszatérek.. egészen addig szervezgettem a visszautat (lévén, hogy alapból elég keveset járok arrafele), amíg észre nem vettem ugyanezt a kreatív párost a Déli Pályaudvaron a 18-as megállójában, majd a Margit híd budai hídfőjénél is, ahol végül is a fotó elkészült (jó, nemmondom, hogy könnyen, mert meg kellett várnom, hogy jöjjön egy villamos, felszálljanak az emberek, üresen hagyva a citylight-ok előtti területet, és a sárga blézeres hölgy is odébbálljon végre kicsit).

Tovább is van, mondjam még? :)

Egy kicsit utánajártam ennek a Charm márkának.. ha már írok róla, mégis jó ha tudom, kivel jött össze a Samsung erre a kis közös kreatívkodásra, és amit talán Ti már sejtetek (vagy lehet, hogy tudtok is, csak én voltam naív, hogy egyáltalán felmerült a gondolat, hogy a Charm-ban fehérneműt lehet vásárolni).
A Charm egyszerűen nem létezik!


A Charm.hu site egy integrált vállalatirányítással foglalkozó cégé, és Google se tudott semmi okosat mondani a fehérneműiről.

Na itt már teljes az extázis!
Samsung kifizet 2x annyi felületet egy olyan kreatívért, amelynek 50%-ában szó sem esik se Samsungról se a porszívóról. Hát, ez a nem egyszerű! De szerintem baromira megérhette..

.. mert azonnal felkeltette az érdeklődésemet a lehetőség, hogy a két citylight csak véletlenül került egymás mellé,
.. aztán az, hogy mi van, ha mégis így lett kitalálva,
.. és itthon is emlékeztem, és visszamentem, lefotóztam, és utánanéztem.


Ha erre képes egy reklám, akkor ott bizony porszívókat is fognak eladni.
Drukkolok, hogy így legyen, mert az bizonyíték lehet arra, hogy a kicsit szabadabban vett kreativitás sem áll szemben az ügyfél igényeivel.

Nem tudom sajnos az ügynökséget, talán a Leo készítette, akárki követte el, gratula!

És ha már van egy ilyen jó dolog, abba tessék bevonni az online-t is!
Ugyanilyen szépet lehet ott is alkotni. ;)

Nem a kirowski miatt, hanem mert tessék online-ban gondolkodni!

1 komment

Címkék: citylight big idea offline

A bejegyzés trackback címe:

https://adlover.blog.hu/api/trackback/id/tr3283579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v 2007.09.04. 00:53:58

leo volt, igen.
süti beállítások módosítása